Dag 42 - Skulking

Postet av Kjell Gunnar Årnes den 31. Mai 2018

Nå har jeg skulket "sykle til jobben" aksjonen i flere dager. Det skyldes ikke at jeg sliter litt med pollenallergi. Det skyldes ikke at det faktisk er alt for varmt til å sykle, nei det skyldes at jeg må prøve å komme i mål med motorsykkelprosjektet mitt.

Ville ikke du også satt av litt tid for å få denne på veien?

Men etter å ha blitt forbannet over både tekniske utfordringer på motorsykkelen og en mygginvasjon uten sidestykke så var jeg tilbake på ryggen til Oline igjen i dag.

Det er helt klart for varmt å sykle, også er det forbanna irriterende med motvind sjøl om det helt klart er fønvind.

Turen gikk til syd i storgata i dag også.

De leser vel ikke akkurat Morgan Kane de folka som frekventerer denne festivalen?

I byen var det yrende folkeliv med masse folk på uterestaurantene og med salgsboder i forbindelse med Norsk Litteraturfestival.

Sigrid Undset blir nok en gang dratt fram i lyset. Jeg forstår virkelig ikke hvordan hun var så unik. Min leseglede  holdt på å bli drept en gang for alle i niende klasse når vi hadde triologien hennes i pensum. Snakk om barnemishandling. Nå gadd jeg ikke å lese den heller og slapp unna med det.

Nei gi barna Donald Duck eller Morgan Kane så kommer lesegleden av seg selv.

Her er dagens tørre data  (eller klamme)

Dagens låt er denne

Dag 35 - Det er bedre med motsol enn motvind

Postet av Kjell Gunnar Årnes den 24. Mai 2018

I går skrudde jeg motorsykkel etter jobb og tenkte å ta en sykkeltur når det ble litt kjøligere i lufta, men tida går fort når en har det gøy så vips så var det kvelden.

I dag kjørte jeg samme plan, men i dag gjennomførte jeg en sykkeltur selv om jeg burde jobbe enda hardere for å få motorsykkelen på veien så raskt som mulig.

Dette vidunderet skal etter planen på veien i neste uke, for uinnvidde ser det kanskje håpløst ut?

Sykkelturen i dag gikk helt greit, det er ikke uten grunn at det er enklere å delta i aksjonen i år. Det er jo så vanvittig bra vær. Så til de som husker hvordan våren var i fjor så er det ikke uten grunn at sykle til jobben deltagelsen min ble en fiasko. Lurer på hvordan deltagelsen er i Nord Norge med tanke på værtypen.

Oline ble låst fast mens jeg tok litt energidrikk på Heim, jeg syns jeg hadde fortjent det.

Jeg har nok vært inne på tanken å stoppe på Heim på noen av de tidligere turene mine, men det har liksom ikke vært helt stemning for det tidligere syns jeg.

Men i dag var det så varmt at jeg unnet meg et glass energidrikk. Kaloriregnskapet går nok ikke helt opp etter den smellen der, men pytt pytt.

Det er bedre med motsol enn motvind.

Turen hjem gikk som vanlig enda lettere enn på vei til byen. Jeg slipper nesten å tråkke fra Fåberg alders og sykehjem til HiL. Ihvertfall når jeg ikke har motvind.

Det er fristende å drøye turen til å ta over en time, men det er også gøy å prøve å prestere litt raskere enn forrige tur. I dag valgte jeg det siste og da fikk jeg skryt av Endomondo. Litt synd at jeg ikke blir belønnet her inne.

Denne har jeg lagt ut mange ganger før, det er den ultimate sykkel låta for å få inn god rytme.

Dag 33 - Blandevann

Postet av Kjell Gunnar Årnes den 22. Mai 2018

Nå har jeg gjort bare det jeg har lyst til et par dager, nemlig lekt med motorsyklene mine. Egentlig skulle jeg gjort det i kveld også, men så ligger fjorårets labre deltagelse på mine skuldre. Derfor ble det en sykkeltur i dag igjen selv om jeg klødde etter å skru motorsykkel.

Ikke kjøp denne hvis du er tørst!

Turen gikk til Kiwi på Ex Biltema. Jeg vet ikke helt hva den heter, det ville være naturlig å kalle den Kiwi Smestad, men den Kiwi butikken finnes jo allerede lenger opp.

På Kiwi kjøpte jeg drikke for å slukke tørsten, det er nesten for varmt å sykle i dag. Jeg gjorde ikke et imponerende bra valg. Schweppes mint & lime er ikke tørstedrikk, det er blandevann.

Hvis jeg hadde tenkt meg litt om så hadde det nok bare blitt gressklipping som aktivitet i dag, da hadde jeg hatt mer tid til å skru motorsykkel.

Vel hjemme kunne jeg tikke inn en halvtimes sykkeløkt. Men gav jeg meg med det? Neida, gresset gror, så det ble en halvtimes økt med gressklipperen også. Dette registrerte jeg med sykle-til-jobben-appen. Den appen fungerer litt tregt, men det ble da riktig til slutt.

Nå blir det litt mekking i sene kveldstimer, med god samvittighet!

Her er dagens tur før gressklippinga.

Du trenger ikke å være mørkeredd for å like denne

Dag 30 - Tranvestitt

Postet av Kjell Gunnar Årnes den 19. Mai 2018

I dag er jeg på motorsykkeltreff på Støa Camping i Braskereidfoss. Jeg kjører Moto Guzzi med sidevogn på treffet. De fleste som kjenner meg har vel fått med seg at den var med i filmen "Rett Vest" som hadde premiere i januar.

Du kan se traileren her:

Været her på Braskereidfoss har vært helt strålende og vi har hatt en fin rundtur med gamle motorsykler i Våler området.

Vi hadde en stopp i Hof i dag. Der var det marked med salgsboder.

Fellesturen gikk til Hof, ikke i Vestfold men i Våler. Her var det et hyggelig bruktmarked og stor stemning. Mens vi var der passerte syklistene som deltar i Tour of Norway.

Grilling i nydelig vær

Til slutt hadde vi loddtrekning og jeg vant en vinflaske, når jeg mottok den benyttet jeg anledningen til å dele ut et fat fra Norsk Veteran Motorsykkel Club til arrangørene som takk for vel gjennomført arrangement.

Kvelden ble avsluttet med grilling og tullprat.

Og det mest imponerende er at jeg fikk tatt en halvtimes rusletur, faktisk!

Her er dataene:

Dag 29 - Machomann

Postet av Kjell Gunnar Årnes den 18. Mai 2018

Blide karer på 17. mai, jeg syns det er ganske imponerende at jeg har en trippelhake!

I går var det 17. mai og da kjørte jeg og en kompis en lang motorsykkeltur via Lillehammer - Otta - Vågå - Sognefjellet - Tindevegen - Fagernes - Dokka - Lillehammer. Det ble ikke rom for noe trening den dagen. Når det er sagt så er det få som vet hvilken trening det er å kjøre motorsykkel i flere timer, men jeg skriver ikke noe for det.

Dette er sånn omtrent midt i økta med hagearbeid!

I dag har jeg ryddet i hagen. Når en bor sånn like ved grensa til skogen så er det greit å ta motorsaga en runde for å få unna løvtrær som vokser og etterhvert henger innover tomta.

For første gang prøvde jeg å starte aktiviteten fra Sykle-til-jobben-appen, men den gav jo opp lenge før jeg var ferdig så jeg måtte redigere antallminutter til slutt.

Det var sannelig bra at jeg fikk anledningen til å vise en litt macho side her på bloggen.

Her er problemet med sånne bilder, de fanger ikke opp hvor pent det har blitt. Du må altså bare stole på at det har blitt mye penere.

Resten av pinsa er jeg på motorsykkeltreff. Kanskje jeg klarer å få lurt inn ei treningsøkt langs Glommas bredd. Tiden vil vise.

Det blir ingen endmondodata i dag for i dag brukte jeg sykle til jobben appen.

Men du kan få den dølle motorsykkellåta som alle tv programmer som ikke har respekt for seg sjøl spiller når de har en motorsykkelscene.

Dag 27 - Jeg går i loop

Postet av Kjell Gunnar Årnes den 16. Mai 2018

Å skrive blogg er nesten som å skrive dagbok. Det gjør at jeg legger merke til at jeg trekkes mot de samme stedene fra år til  år. I dag satt jeg i godstolen og gruet meg lenge for å ta dagens sykkeltur. Etterhvert gikk jeg ut og når jeg kjente nordavinden så bestemte jeg meg for en gåtur isteden.

Kjellfie på Hunderfossen

Jeg tok bilen til Fossekroa på Hunderfossen for å se om jeg fant friske spor etter beverne som herjet der i fjor. Det føles litt som jeg går i loop og gjør de samme aktivitetene hvert eneste år. Men det er forsåvidt greit. Til helga er det motorsykkeltreff på Støa Camping og snart er årets fisketur til Åfarnes begge deler akkurat som i fjor. Det er ingen grunn til å forandre på noe som funker.

Det var ikke friske spor etter beverne i år.

Nesten tørrlagt fiskefelle, i huset bakerst i bildet kan du snart se hunderørret i forskjellige størrelser.

Jeg lurer på hvorfor det ikke er vann i fiskefella nå. Kan det være at fisken ikke går opp når det er såpass stor vannføring i fossen? Send meg gjerne en melding om du har greie på det.

Forskjellen på leketøy til små og store gutter er prisen

Tilbake på Fossekroa måtte jeg selvfølgelig innom lekeplassen for å ta bilde av den flotte Fordson traktoren som står der. Det varmet en gammel manns hjerte at gamle traktorer kan brkues til noe nyttig og at det kanskje kan så et skrotnissefrø i en og annen krabat.

Her kommer dagens statistikk:

Ganske ensformig i musikkvalget, men sånn er det.

Dag 26 - Konvertitt?

Postet av Kjell Gunnar Årnes den 15. Mai 2018

Sykle til jobben appen min forteller meg at jeg er langt foran målene både med tanke på både antall poeng og timer. Laaangt over faktisk. Men det gjør ikke at jeg hviler på laurbærene. Når det er sagt så blir det fort litt skulk når jeg skal prøve å ha et sosialt liv oppi alt dette her.

I går dro jeg ut på sykkeltur, og et par hundre meter fra hjemme ringte en barndomsvenn og lurte på om jeg var hjemme. Helt seriøst så vurderte jeg et kvart sekund å si at jeg var ute og trente før jeg heldigvis hentet meg inn igjen. Trivelig var det med besøk, kjempe trivelig!

Den følelsen: skal jeg følge hodet eller hjertet når jeg velger tohjuling i kveld?

I kveld reiser Laagen MC på tirsdagstur til Sillongen, men jeg skal ha styremøte på Skype i Norsk Veteran Motorsykkel Club. På vegkontoret er det MC kveld. Etter å ha lurt litt på hvordan jeg skulle slå ihjel tida fram til styremøtet så endte jeg med å ta Oline en tur for å hilse på MC folka på vegkontoret.

Mens motorsyklistene er i ferd med å samles for sosialt lag tråkker en ensom syklist hjem til Fåberg

På vegkontoret var det allerede kommet en del, og pølsegryta var på gang. Temperaturen er vel rundt 30 grader så det virker like meningsløst å tråkke rundt på en sykkel som å skulle sitte inne i Skype møte.

Jeg innser at jeg fortsatt tilhører menigheten av motorsyklister, ikke tråsyklistene. Det blir ingen konvertering.

Vi må aldri glemme vår nære historie, den føles ihvertfall nær enda.

På veg tilbake tar jeg en stopp ved Balberg for å ta bilde av minneplaten for Balbergstillingen. Jeg vet at jeg har skrevet om denne i et av de første blogginnleggene her inne. Men den tåler en reprise.

Du finner den på fjellveggen ved Balberglia bussholdeplass. Her kan du lese litt om omstendighetene rundt trefningene.

Dagens gladlåt som hjalp meg å tråkke i varmen

Dag 23 - Dynamitt

Postet av Kjell Gunnar Årnes den 12. Mai 2018

Nå har jeg skulket trening to dager.

Torsdag som var kristi himmelfartsdag var jeg på ordentlig trivelig skrotnissetreff med masse veteranmotorsykler, mopeder og biler. I går var det dårlig vær så jeg reiste på besøk til en gammel venn og kombinerte det med en aldri så liten flomsafari.

Dagen i dag startet med en tur på Toten for å se om jeg kunne få til en handel av noe brukt verktøy. Det gjorde det, og sjekk denne kule trekassa som jeg fikk kjøpt til å ha verktøy i.

Alfred Nobel fant opp dynamitten, jeg digger denne logoen.

Etterpå var jeg innom https://www.motorspeed.no de hadde et stort opplegg i forbindelse med at de feirer 40 års jubileet. Så gjorde jeg en tur på handel for å forberede tacomiddag. Vi har ikke fredagstaco her i huset, men lørdagstaco har vi ofte.

Men så var den den der lille dårlige samvittigheten over ikke å ha trent som lå der i bakhodet da..... så til slutt ruslet jeg en halvtimes tur bare for å få fred.

Det begynner å bli mye vann på "vøllom"

Turen gikk bortover sykkel og gangbana til jeg hadde gått et kvarter sånn at jeg kunne snu. Vannet begynner å stige ganske mye, men i morgen og på mandag ser det nok verre ut tenker jeg.

Her er huset mitt....og banken sitt

Den siste bakken før jeg er hjemme er alltid tung. Jeg tok en pust i bakken og tok bilde av huset mitt. Stedet kalles Bratteng fra gammelt av, jeg liker gammel historie og stedsnavnet blir fortsatt brukt i dagligtale.

Kort effektiv gange som gjorde at jeg fikk pokal av Endomondo faktisk!

Det handler om å gå

Dag 20 - På'n igjen!

Postet av Kjell Gunnar Årnes den 9. Mai 2018

I går tok jeg fri fra trening og reiste på motorsykkeltur med Laagen MC.

I følge sykle til jobben appen så ligger jeg langt foran både når det gjelder poeng og antall timer, så det smakte godt å bare drive med morsomme ting en hel kveld.

Men i dag var det tilbake i sykkelsadelen igjen.

Det var sønnavind i dag og skikkelig tungt å tråkke i retning byen. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så til de grader tungt å sykle i motvind! Bonus var selvfølgelig at hjemturen gikk raskt.

Den fine sideveska mi kom til nytte i dag når jeg stoppet på Kiwi for å handle med litt godsaker hjem.

Sjekk det kule sykkelstativet på Kiwi Smestad

I morgen skal jeg på veterantreff på Stange. Der skal jeg stille ut motorsykkelen min.

Jeg får se om jeg trener i morgen, kanskje det kan bli en liten tur utpå ettermiddagen.

I dag fikk jeg skryt fra Endomondoen min

Dagens gladlåt

1 Kommentar

Dag 18 - En hyllest

Postet av Kjell Gunnar Årnes den 7. Mai 2018

Vanligvis når jeg sykler eller går en tur så er det helt tilfeldig hva jeg tar bilde av for å legge her på bloggen. I dag er det ikke det.

På veg hjem fra jobb i dag stoppet jeg hos Carlsen lakkering for å få pris på noen lakkeringsjobber. Med diverse motorsykler i stallen og en bil som slipper klarlakk så er det greit å gjøre avtale med lokale fagfolk.

Det gleder en entusiast som meg å komme inn i et gammeldags verksted og kjenne lukten av lakk og tynner.

Priser og service er det ikke noe å si på, så her er det hyggelig å gjøre en handel!

Dette bildet er tatt i dag, det kunne kanskje vært tatt for 30 år siden, ingen ville sett forskjell

Det som er flott med Carlsens lakkeringsverksted er at de biter seg fast og lar seg ikke rokke av at nye flotte forretningsbygg nærmest popper opp rundt dem. Og aller sist en ny rundkjøring rett utenfor tomta.

Jeg kan se for meg at de har hatt oppkjøpere i fine dresser med slipsnål og gele i håret flere ganger. Men den lille bedriften holder stand og drives sånn som det har vært gjort i alle år.

Så om du har en lakkeringsjobb så støtt opp om en tradisjonsrik gammel Lillehammerbedrift!

Jeg sykla til parken i dag også, Endomondo gav meg til og med skryt :)

Sånn har du nok aldri sett Lady Gaga?

Dag 17 - Aktiv dag

Postet av Kjell Gunnar Årnes den 6. Mai 2018

Dagen startet med telefonmøte i forbindelse med jobben, en stor oppgradering pågår i hele dag. Etterpå hadde jeg bare lyst til å leke med motorsykler, men jeg tenkte at det bare best å gjøre unna dagens treningsøkt sånn at jeg ikke skulle ha det liggende i bakhodet hele dagen.

Vårtegn

Turen gikk til Cirkle K, Smestad og tilbake, det er akkurat sånn at jeg bikker halvtimen når jeg tar den turen.

Vel hjemme så ville det blå lynet ha på seg sommerskoene så da var det bare å suge seg på jekken og få byttet om.

Det er nesten trening å skifte dekk også

Etter at sommerskoene var på, så ble det nok en tur opp til bekken for å rydde i kvist og kvast. Jeg liker ting som brummer, så det var greit å ta ei økt med motorsaga for å få fri bane til bekkeløpet. Jeg skriver en halvtime i sykle til jobben regnskapet for den der.

Jeg så litt stort på at det er søndag i dag, og fyra i gang motorsaga.

Til slutt så ble det tid til å leke med motorsykkel. Triumphen fikk seg en vask før jeg tok en runde på en times tid som kjørelærer for en ivrig MC-kollega med Honda VT500.

Triumphen bader i sol og vann.

Nå står det igjen bare et par telefonmøter i kveld også er en ganske aktiv dag over. Ting går alltid mye lettere når det er solskinn.

Lemmy er død, leve Lemmy!

Dag 16 - Lunsj

Postet av Kjell Gunnar Årnes den 5. Mai 2018

I går skulka jeg treninga og kjørte motorsykkel isteden og det syns jeg faktisk at jeg hadde fortjent. Dessuten så sliter jeg litt med foten fortsatt. Men i dag var det på'n igjen.

Egentlig hadde jeg satt av dagen til å drive med motorsykler, men jeg fikk liksom ikke helt fred før jeg hadde tatt den obligatoriske turen.

Naboen har fin skigard, jeg har fin sykkel, det ble et fint bilde

I dag var hovedmålet Øverlikiosken i gågata for å spise lunsj, men først måtte jeg innom Jula og kjøpe sykkellås. Jeg kunne jo ikke risikere at noen kidnappet Oline.

Her var Oline låst fast sammen med en helt ukjent sykkel, jeg hadde litt vondt av henne.

I dag var det nesten bare russ og unger som spurte om russekort i gågata, så det var faktisk litt utfordrende å navigere seg fram. Men til slutt kunne jeg ta den nyinnkjøpte låsen og plassere Oline i et sykkelstativ.

Dette er en tyrkisk rett som heter sucuk. Den pølsa der var mye mer kraftig enn en pepperoni

Øverlikiosken har blitt tyrkisk restaurant og jeg bestemte meg etterhvert for å prøve tyrkernes versjon av cowboymat: sucuk. Det var et flott måltid, med noen skikkelige heftige pølser. Anbefales.

Turen hjem gikk helt fint, men du verden som den sykkelturen har sittet i kroppen i hele dag.

Denne fulgte meg på vegen i dag.

Dag 14 - Idrettsskade og kroppsfokus!

Postet av Kjell Gunnar Årnes den 3. Mai 2018

I dag er det møkkavær. Jeg foretrekker å sykle, men i regn blir jeg så søkkende våt når jeg sykler så jeg valgte å ta bilen til sentrum for å gå en tur. Jeg parkerte ved polet og ruslet nordover.

Rett etter at jeg tok dette bildet så vrikka jeg foten

Som turist i egen by så er det mye rart å kikke på.  I dag var målet å kansjke kikke innom noen bakgårder eller å finne noe annet spennende. Første bakgård var bak kunstsamlingen, jeg har aldri sett hele vannrenna, så det tenkte jeg at var et fint fotoobjekt.

Litt nedi trappa ved kunstmuseet så lurte jeg litt på hvordan jeg skulle klare å fange renna, og mens jeg gikk og grublet på det så klarte jeg å vrikke foten sånn skikkelig.

På grunn av at det satt en del folk i kafeen så lot jeg som ingenting og forsøkte å stikke av få raskt som mulig.

Litt idyllisk her?

Mannfolk klager jo med en gang og jeg er ikke noe forskjellig fra andre, men nå bet jeg i meg smerten og haltet i retning lilletorget. Videre gjorde jeg runden ved det jeg kaller Blåmann og tok steinbrua over Mesnaelva til Elvegata.

Neste gang du går "lysløypa" i Lillehammer så kan du stoppe opp og lese litt om Elvegata.

Vi er vel mange som har frekventert Elvegata en sen fredags eller lørdagskveld. Det ligger mye histore i byggene her og en del av den kan du lese på en plakat som er slått opp på tømmerveggen retning Heim.

Jeg fortsatte sydover gågata og skjønte at jeg måtte gå runden om Banken for å at turen skulle ta over en halvtime.

Jeg og flere med meg forbinder vel dette bygget mest med slakter Holtlien

På vei nordover igjen så ser jeg et lite skilt på hjørnet ved det gamle bygget hvor slakter Holtlien holdt til før han flyttet til Søre Ål, og etterpå til Løkkegata for så å havne på Søre Ål igjen.

Jeg krysset gata og her har sannelig Rotary faktisk hengt opp et skilt med historien til bygget.

Her har faktisk kong Oskar 2. overnattet

Nå er ikke jeg noen ekspert på kongerekka, men ved å google kong Oskar 2. så har jeg lært at han var mye på reise for å åpne jernbaner rundt om i Norge.

Dette har ledet meg videre til å lese om båten Mjøsen også kalt Kong Oscar som tapte konkurransen mot Skibladner. Den endte derfor opp som spikerk i 1930. Den skal jeg lære mer om.

Vel hjemme har jeg fortsatt vondt i ankelen. Det har faktisk kommet en kul med en rar form. Hadde det ikke vært for at det er så mye kroppsfokus blant mine medbloggere så skulle jeg lagt ut et bilde av den snodige kulen her.

Men så vet jeg at i morgen har jeg tilgang på leger, fysioterapeuter, ergoterapeuter og annet fagpersonell så jeg vet at jeg er i trygge hender.

Jeg har en Carlsberg i kjøleskapet, nå skal jeg se om den hjelper.

Gavekort, Ida Pida og verdensveven

Postet av Kjell Gunnar Årnes den 2. Mai 2018

Mandag var jeg innom Sport 1 fordi jeg var tenkt på å kjøpe en sykkelcomputer for gavekortet jeg vant i sykle til jobben kampanjen. Når jeg så at prisene lå på 5 - 600 kroner så droppet jeg det.

En hyggelig ekspeditør kunne fortelle at sykkelcomputerne hadde 10 funksjoner, men jeg parerte raskt med at jeg har en Polar M600 og premium utgaven av Endomondo så jeg trenger ikke alle de funksjonene. Han prøvde ikke en gang å argumentere mot. Jeg reiste hjem med uforrettet sak.

I dag ble det plutselig klart for meg hva som ville være en nyttig ting som i tillegg blir brukt: fiskestang.

En teleskopstang liten nok til at den kan ligge i bilen sånn at jeg kan dra den fram ved anledning. Det synes jeg var en flott gave!

Jeg har brukt gavekortet jeg vant! Ikke på noe treningsrelatert, men på noe matnyttig!

I år som tidligere år så har jeg bestemt meg for å bli aller flinkest på teknologi her i kampanjen. Og jeg syns jeg ligger ganske bra an på både bloggteknologi og dingser.

I dag fikk jeg hyggelig mail av Ida Pida. Hun er faktisk en av de som finleser Endomondodataene mine og hun har helt korrekt oppfattet at selve ruta ikke er synlig her i blogginnleggene.

Det er jo veldig stas at noen faktisk ser på den Endomondostatistikken som jeg limer inn her. Sant og si så har jeg trodd at det er sikkerhetsregimet til Sykehuspartner på jobben som har gjort at hele verden vises og ikke bare mine personlige ruter fra dag til dag. Men det må være en bug her inne.

Visningen under blir feil siden den bare viser verdenskartet, så du bør nok melde deg inn i Endomondouniverset og legge meg til som venn. Da kan du også lese alle detaljer om meg!

Dette er årsaken til at jeg limte inn Endomondodataene som bilde og ikke HTML-kode i det siste innlegget. Jeg tror jeg må gjøre en henvendelse til support folka her inne.

Nerder må nerde.

Dag 13 - Underskudd på overskudd

Postet av Kjell Gunnar Årnes den 2. Mai 2018

I dag ble jeg sittende litt for lenge i godstolen etter at jeg kom hjem fra jobb, og da er den mye tyngre å slite seg ut for å trene.

Men så er det noe med ikke å komme bakpå når jeg har klart å holde koken såpass lenge.

Dagens tur ble nok en gang av plikt typen og gikk tur/retur Ensby.

Dette er Smerudgrinda miljøtorg, det er her jeg kaster søpla mi. Sånn for å veie opp for den lille miljøglippen fra i går liksom.

Jeg syns dagens tur gikk veldig bra. Det ingen grunn til å tro at formen har blitt spesielt mye bedre på disse dagene, men jeg må få lov til å si at flyten på syklinga er litt inne.

Det som er litt dumt er at jeg ikke får mer overskudd av å trene, det er jo det alle sier. Nei etter treninga så gidder jo ikke jeg å vaske motorsykkelen eller gjøre andre litt mer viktige oppgaver.

Her er dagens rute, du kan forøvrig lese litt funfacts i neste blogginnlegg om disse dataene!

I kveld spiller Metallica i Telenor Arena

Dag 12 - I CO2'ens tegn

Postet av Kjell Gunnar Årnes den 1. Mai 2018

Det er 1. mai og på grunn av diverse tekniske utfordringer ble det bare en liten runde i regnværet med motorsykkelen. Jeg endte opp med å ta turen i bil til Skreia for å se på den tradisjonelle utstillingen av veterankjøretøy på Skreia stasjon.

Hvem blir ikke glad av å se en Vespa?

Jeg brenner for gamle veteranmotorsykler og har styreverv i Norsk Veteran Motorsykkel Club

Når det gjelder CO2 så er vi nok ikke best i klassen. Men når det gjelder engasjementet for å bevare kulturhistorie på to og tre hjul så leverer vi.

Og det er jo det vi ser at treffer noe hos folk i alle aldre, for det finnes sikkert en god historie om en Tempo moped eller motorsykkel i din familie også?

Du har helt sikkert en slektning som har hatt en Tempo Corvette?

Om kanskje ikke alle er så glad i tohjulinger, så har alle et forhold til bilen. På Skreia stasjon kan du hver 1. mai se masse entusiastbiler. Det er mye amerikansk og Yttervika bandet spiller femtitallsmusikk live.

Du har helt sikkert en slektning som har hatt en Boble?

Jeg parkerte et stykke bort fra stasjonen og satte på Endomondoen og gikk meg en runde. Dette var en av de mer hyggelig treningsøktene. Et lite minus med tanke på Endomondostatistikken er at jeg traff en gammel venn som også har bensin i blodet.

Det ble en litt lang stopp for å prate om biler og motorsykler ned på detaljnivå. Men siden det er flaggdag så velger jeg å se jeg slitt stort på det. Jeg kan jo ikke miste meg selv helt i dette opplegget.

Her er kampanjens dagens tall