Erfaring ifm bruk av kosttilskudd til trening og konkurranse

Postet av Frank Hugo Johansen den 25. Apr 2016

Har i mange år brukt forskjellige kosttilskudd og vært overbevist at de har vært bra inntil jeg fikk prøve Fitline produktene til PM-International. Overskuddet til å trene steg for hver dag og dagene med støle og verkende muskler forsvant gradvis. Nå kan jeg kjøre en knall hard økt uten å være utmattet etter treningen, musklene og kroppen føles kjempefin og lett dagene etter.

Jeg har gjort noen konkrete tester som følgende:

1) Trappetest (blokk med 26 etasjer - gikk på tid og gjennomføring)

Spiste en god norsk frokost med varm kakao til. Lot maten synke mens jeg tok på meg treningstøyet.

Målet var å gå fra kjelleren til toppen på kortest mulig tid!

Startet med friskt og jevnt tempo, men merket etter kort tid at melkesyren begynte å spre seg i bena og pusten ble tyngre. 12. etasje - fullstendig tom og bena blytunge. Hviler litt og setter i gang igjen, for til toppen skal jeg!! 18. etasje og like tom og tung. Etter ny pause klarte jeg å gå rett til toppen og tiden stoppet på 6:47, veldig sliten!

Gi ned til leiligheten og blandet meg en god porsjon med "Activize" . Dette produktet er godkjent av dopingkontrollen og står på Kölners liste. Dette øker oksygenopptaket i blodet.

Drikker dette og venter 10 minutter.

Går ned i kjelleren og starter oppturen på nytt og med stor glede og overraskelse. Alle 26 etasjene ble gått i ett og tiden stoppet på 4:04 og pulsen var på et godt nivå og bena var ikke tunge.

2) Løpetest

Har i flere ganger vinter løpt på tredemølle og syntes 5 til 6 km har vært nok, da har kroppen syntes det har vært nok. Her i april når vær og temperatur var på sitt beste, bestemte jeg meg får å ta en tur ut og løpe. Blandet en god dose (3 måleskjeer) med Activize og en pose Basic. Drikker dette før løpeturen.

Etter 7 km i variert asfaltløype føles kroppen fortsatt god og kjenner ingen motstand eller tretthet. Etter 10 km er jeg blitt tørst og kjenner bena har fått kjørt seg, men ingen motstand eller melkesyre. Når jeg kommer hjem blander jeg en dose med Restorate og tar meg en god dusj.

På kvelden og dagen etter kjennes kroppen fortsatt fin ut og her en ny trening på kvelden.

3) Mosjon og styrketrening med fotball

Er trener for et herreparti 2 ganger i uken hvor vi har variert grunntrening i 1 time og så avslutter med 30 min fotball. Flere ganger den siste tiden har jeg etter fotballen ikke kjent stive og slitne muskler. Jeg orker å løpe/sykle hjem uten problem og dagene etter treningen er jeg heller ikke støl med verkende muskler.

Så for meg virker produktene svært positivt og jeg vet også om andre som har hatt god effekt av dette. I tillegg vi jeg også nevne at under OL 2014 brukte 40 av medaljevinnerne Fitline produkter fra PM-International.


Høres dette interessant ut. Skriv til meg/legg igjen en kommentar, så tar jeg kontakt.

Eller besøk meg i mitt studio Massage Nordic i Sandefjord.

Frank Johansen, Sandefjord




Kommentarer

0 Kommentar

Logg inn for å skrive en kommentar.


Kontakt


Norges Bedriftsidrettsforbund har arrangert
Sykle til jobben-aksjonen siden 1973.

Kontakt oss gjerne! sykle@bedriftsidrett.no

Powered by: Bloc